Pictures!

From now on I will write this blog in English, so that my non-swedish-speaking friends can read it as well. And they are quite many, especially the spanish speaking folks I got to know in Toulouse last spring.

Anyway, what follows are a couple of pictures from a legendary weekend with Cecilia Rolland. Enjoy!



Outside my university, Humboldt



Brandenburger Tor



The Reichstag building (German parliament)



A beautiful lake and a beautiful woman in Tiergarten



English: Berlin Victory Column, German: Siegesäule



Bismarck, oh yeah!



View from the top of Siegesäule, 285 steps up



The Holocaust Memorial



Gedänkstätte Berliner Mauer (Berlin Wall Memorial), close to my student home



You could eat half a meter Bratwurst in the christmas market, no thanks!



I felt so bad for this tiny pony (or is it a donkey?), who had to walk 20000 lapses just to satisfy some unsatisfied childen.


Have a very, very najs day!


Kommentarer
Postat av: Britt Åhgren

Detta är en test - klarar jag den? USA-bloggen går som smort...

2009-12-01 @ 22:03:47
Postat av: Britt Åhgren

Detta är en test - klarar jag den? USA-bloggen går som smort...

2009-12-01 @ 22:05:24
Postat av: Far

Litet blåstick på bilderna. Vitbalansering?

2009-12-02 @ 09:56:27
Postat av: Faster B

Stiliga hus och flickor! Hos oss Julmarknad i G:a Meken (fd Valsverket) 1:a Advent, ett arrangemang för små som stora, hur att GÖRA klappar till båtnad för kassan, miljön och skaparglädjen. Allsköns skräp blev de förunderligaste ting. Mitt i allt detta stod faster dock utan Utter-butter-kaka.

2009-12-03 @ 01:03:50
Postat av: Stina Bergman

Kära Faster B: Vad roligt att du läser min blogg! Just nu har jag oändligt mkt skolarbete, men jag kämpar på. Speciellt så här i juletider är den välrenommerade och välsmakande Utter-kakan i allra högsta grad och på alla sätt och vis saknad!

MÅNGA KRAMAR

2009-12-03 @ 08:46:34
Postat av: Stina Bergman

Far: Ja, ngt galet har hänt med kameran. Bilderna blir blåa på "standard-inställningen" och jag lyckas inte åtgärda det. Men å andra sidan är blå min favoritfärg. Jag önskar mig alltså inte en ny kamera i julklapp, men gärna en INTE-ROSA mobil tack.

2009-12-03 @ 08:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0