04.11.09

Återigen regn. Senare, minusgrader och hagel. Trodde jag skulle befinna mig på sydligare breddgrader. Trodde att det skulle vara minst 10 grader varmare här än i mina hemtrakter, men icke. Eskimå-vinterjackan på.

Tre olika seminarer i tre olika kurser. Mycket information, mycket diskussion. Försöker tänka ut vettiga svar/argument på svenska i mitt huvud, sedan översätta det på något så när förståelig tyska. Det är då försent och diskussionen har tagit en annan riktning. Mycket till jävligt frustrerande.

Fyra koppar kaffe med steriliserad mjölk (jag kommer tydligen inte ifrån den där steriliserade varianten) i omgångar. Inte på en gång alltså. Ingen Bratwurst. Ingen Kartoffelsalat heller. Försöker ju hålla igen, som ni kanske vet.

På hemvägen passerar jag motsvarande gata till Reperbahn i Hamburg. Ligger ju bara två kvarter från mitt kyffe. Ja, jag har sannerligen hittat det mest charmanta området i Berlin. Där står de hårdsminkade, korsettåtstramade tjejerna och trånar. Tragiskt till mycket tragiskt.

Den ryske snubben i rummed bredvid, casanovan, pratar för tillfället i telefon. Högt och på ryska. Troligtvis en av tio brudar. Eller kanske hans farmor. Antingen är det ljudligt telefonprat eller hemmamatcher. Blir långa 3,5 återstående månader.

Ja, det väsentligaste av onsdagen den 4 november.

Lev väl och ät er mätta. Och frys inte, för Guds skull.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0