Helg

Jaha, då börjar helgen närma sig. Sitter ännu i det enorma, tidigare nämnda, universitetsbiblioteket, tillsammans med Berlins samtliga studenter. Känns det som i alla fall. Det är verkligen fullsatt här. Har ungdomarna inget annat för sig en fredagkväll?

Förbereder ytterligare en muntlig presentation, som skall framföras om ca två veckor. There is no end. Den här gången handlar det om statlig repression i auktoritära regimer. Mycket intressant. Återigen jobbar jag med en text på engelska, men den här gången borde jag väl framföra presentationen på tyska, vilket innebär ett helsikes jobb med översättning. Jag är ju ändå här för att snacka tyska.

På måndag är det 20 års jubileum av Berlinmurens fall. Clinton, Sarkozy, Medvedev och gänget kommer. "Gorbi", Kohl och Bush d.ä. återförenades här för en vecka sedan, förhoppningsvis kommer de även på måndag. Återstår att se.

Trivsam helg önskar jag eder!

Kommentarer
Postat av: Carl

Glöm inte att ta autografer av Bush d ä och Gorbatjoff. Saknas i mina samlingar. Kan det ordnas?

En doldis är ju Egon Krenz. Han som efterträdde Honecker i ett par veckor innan muren föll. Han kanske kommer? Den namnteckningen kan vara värd några sekiner.

2009-11-07 @ 20:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0